برگزاری نشست تخصصی بهره برداری از کربن: فرصت ها و چالش ها

 | تاریخ ارسال: 1402/12/19 | 
پیرو تفاهم نامه بین دانشگاه خوارزمی و دانشگاه پوترا مالزی (UPM) مرکز مطالعات بین‌المللی (CIS)، اقدام به برگزاری نشست تخصصی با عنوان « بهره‌­برداری از کربن: فرصت­ها و چالش­ها» در تاریخ ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۹:۰۰ لغایت ۱۱:۰۰ نمود. در این رویداد که به صورت مجازی برگزار گردید، در ابتدای جلسه دکتر مهاجری، رئیس مرکز مطالعات بین­‌المللی دانشگاه ضمن خوش‌­آمدگویی به میهمانان به سخنرانی کوتاهی داشتند. در ادامه، آقای دکتر هادی پور، دانشیار و عضو هیات علمی دانشکده علوم زیستی دانشگاه به ارایه سخنرانی تحت عنوان «استفاده از مدل­های ریاضی برای محاسبه و مدیریت ردپای کربن» پرداختند. در ادامه این جلسه، شرکت­کنندگان اقدام به طرح سوالات خویش پرداختند و دکتر هادی پور به این سوالات پاسخ دادند.
پس از سخنرانی دکتر هادی‌­پور، سرکار خانم دکتر فراداله، دانشیار و عضو هیات علمی گروه جنگل‌داری و محیط زیست دانشگاه پوترا، به ایراد یک سخنرانی تحت عنوان « جذب و بهره­برداری از کربن: گزینه­ای برای حل مشکلات آب و هوایی» نمودند. این سخنرانی که با استقبال گرم شرکت کنندگان در جلسه مواجه شده بود، با پاسخ گویی به سوالات شرکت کنندگان به پایان رسید. در انتهای جلسه آقای دکتر مسلم قاسمی رئیس اداره مشارکت‌­ها و همکاری­‌های بین المللی دانشگاه، در طی یک سخنرانی کوتاه از شرکت کنندگان و سخنرانان تشکر نمودند.      
گفتگوهای انجام شده در طول این نشست، بیان­گر، عزم و تعهد جدی CIS و دانشگاه خوارزمی به تقویت تبادلات علمی و آکادمیک با دانشگاه پوترا مالزی می‌­باشد. این مرکز امیدوار است این نشست تخصصی که یک گام مهم در راستای ابتکارات مشترک و تحکیم همکاری‌های بین این دو دانشگاه می­باشد، در ادامه با استقبال طرف مالزیایی از رویدادهای مشترک و دوره­ای ادامه یابد.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 307 بار   |   دفعات چاپ: 25 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر